SELİM İLERİ’NİN AYNALI DOLABA İKİ EL REVOLVER ROMANINDA NAHİT SIRRI ÖRİK YANSIMALARI
SELİM İLERİ'S AYNALI DOLABA İKİ EL REVOLVER NAHIT SIRRI ÖRİK'S REFLECTIONS


Selim İleri, çağdaş Türk edebiyatının yaşayan en büyük kıymetlerinden biridir.

Selim Ä°leri, çaÄŸdaÅŸ Türk edebiyatının yaÅŸayan en büyük kıymetlerinden biridir.
O, ölmüÅŸ, unutulmuÅŸ bir edebiyata hayat vererek, geçmiÅŸle gelecek
arasında bir köprü kurma gayretindedir. Hatırlama, duygudaÅŸlık, benzeÅŸim,
kader birliÄŸi olmak üzere birçok izlekle eserlerinde Türk edebiyatının hemen
her dönemine ait yazar ve eserlere göndermelerde bulunur. Selim Ä°leri, edebi
eserler üzerinde deÄŸiÅŸiklikler yaparak yeni bir eser üretme fikrini baÅŸarıyla
uygular.
Bu makalede Selim Ä°leri tarafından yeniden yazma, dönüÅŸtürme yoluyla
Cemil Şevket Bey Aynalı Dolaba İki El Revolver romanına Nahit Sırrı
Örik'in ve eserlerinin yansıtılması metinlerarası imgeleme yöntemleri temel
alınarak incelenmiştir.


Etiketler »  

Abstract
Selim Ä°leri, who is one of the biggest assets of contemporary Turkish literature . He diedgiving life to a forgotten literary endeavor of building a bridge between the past and the future.Recall, sympathy , affinity and is found in almost every reference to the period of Turkish writersand literary works , including works in many threaded unity of faith . Selim Ä°leri, implementsuccessfully the idea of producing a new work by making changes on literary works.Nahid Örik 's Kıskanmak in this article by rewriting the novel jealous Selim Ä°leri's CemilBey, Aynalı Dolaba Ä°ki El Revolver was examined on the basis of the method of intertextualimagination.

Keywords »